Češi jsou v rámci šetření nejčastěji ochotni omezit návštěvy restaurací a nákup oblečení a spotřebního zboží

Pokud by Češi museli snížit své výdaje měsíčně o tisícikorunu, sáhli by nejčastěji k omezení návštěv restaurací, úsporám při nákupu oblečení a spotřebního zboží nebo v rámci volnočasových aktivit.

Omnibusový průzkum ING Bank ČR se zaměřil na otázku, kde by Češi dokázali ušetřit, pokud by museli snížit své výdaje o tisícikorunu měsíčně. Téměř 80 procent dotazovaných by omezilo anebo již omezuje návštěvy restaurací a kaváren. Dále Češi šetří na nákupu oblečení a spotřebního zboží nebo na volnočasových aktivitách. Mladí lidé ve věku do 25 let jsou ochotni omezit kvůli šetření telefonování a cigarety. Na druhé straně téměř čtvrtina respondentů nejstarší generace sází na omezení spotřeby energie v domácnosti a na nákup levnějších potravin. Obecně lze ale říci, že právě potraviny a energie jsou na konci žebříčku možných omezení výdajů a Češi vidí jen malý prostor na úsporu v těchto položkách.

„Čas od času přichází období, kdy se musíme se svými výdaji uskromnit a omezit je na únosné minimum. Je zřejmé, že většinou máme nějaké rezervy a oblasti, na kterých můžeme a hlavně jsme ochotni ušetřit. Omezit návštěvu restaurací nebo si odříct nové tričko asi nedělá nikomu z nás problém. Horší jsou okolnosti, kdy lidé musejí sáhnout do výdajů na jídlo nebo bydlení. Aby k takovým mezním situacím nedocházelo, je nutné mít vytvořenu finanční rezervu. Pokud je aktuální situace jedince nebo domácnosti příznivá natolik, aby ušetřili částku i třeba jen v řádech stokorun, je důležité to udělat a spořit,“ říká Libor Vaníček, ředitel retailového bankovnictví ING Bank ČR. „Vhodným místem, kam ušetřené peníze odkládat, jsou například stále oblíbenější spořicí účty. Zde se peníze zajímavě zhodnocují, jsou neustále dostupné a jejich zřízení a vedení bývá zdarma. Účtem, který takové parametry nabízí, je například ING Konto,“ dodává Vaníček.

Omnibusový průzkum společnosti ING Bank ČR byl realizován v průběhu listopadu 2011 společností Ipsos Tambor. Dotazování se zúčastnilo 524 respondentů z Čech ve věku 18–65 let, z toho 264 dotazovaných žije v manželském svazku.

Informace pro média:

ING Bank Česká republika
Historie ING Bank v České republice sahá až do roku 1992, kdy jako jedna z prvních předních světových bank vstoupila na český trh a vybudovala si silnou pozici v oblasti korporátního bankovnictví. ING Bank poskytuje celou škálu bankovních produktů a služeb řadě významných českých i mezinárodních společností a zaujímá tak přední místo mezi bankami v oblasti podnikového financování, kapitálových trhů a treasury produktů.
V roce 2001 ING Bank představila svůj první produkt pro fyzické osoby, spořicí účet ING Konto, a založila tak kategorii spořicích účtů na českém trhu. Rok poté rozšířila svoji nabídku otevřených podílových fondů pro drobné investory, která dodnes patří k nejširším na trhu. Snahou ING Bank je nabízet svým klientům jednoduché, dostupné a bezpečné řešení pro správu jejich úspor.

Pro více informací kontaktujte:
Stance Communications, s.r.o.
Michaela Šimková
Account Manager
Salvátorská 931/8, Praha 1
Tel.: +420 224 810 809, +420 724 872 331
E-mail: michaela.simkova@stance.cz
Soubor ke stažení
ING Bank ČR Tiskové středisko:
Současní klienti Bývalí klienti
Zobrazit další