CzechTrade a zastoupení MPO v Německu připravují setkání českých dodavatelů s mezinárodní společností REWE

Praha, 28. března 2014 – Přední evropská obchodní skupina REWE Group hledá dodavatele do maloobchodních řetězců mezi českými firmami. Zahraniční zastoupení ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) v Německu ve spolupráci s agenturou CzechTrade pořádají 8. dubna v Praze kooperační akci, v rámci které dostanou dodavatelé z České republiky příležitost hovořit přímo s jejími nákupčími. Skupina REWE patří s více než patnácti tisíci obchody a ročním obratem ve výši padesát miliard eur k největším obchodním společnostem v Evropě. Spadají pod ní maloobchodní řetězce REWE, Penny Market a BILLA.

„CzechTrade pro nás perfektně zmapoval český trh a vytipoval řadu nových perspektivních dodavatelů, které jsme dosud neznali, ačkoliv se na trhu pohybujeme již řadu let. Česká republika má v oblasti potravinářských výrobků velký potenciál, který bychom do budoucna chtěli více využívat. Náš zájem značí i to, že se do Čech sjedou kolegové z nákupu z celého Německa i Rakouska, zodpovědní nejen za řetězec REWE, ale i BILLA a Penny,“ podotýká Christian Schleppenbäumer ze strategického nákupu REWE v Kolíně nad Rýnem.

Nákupčí společnosti REWE odpovědní za jednotlivé produkty si z vytipovaných dodavatelů vybrali celkem tři desítky českých firem, které mají předpoklady stát se dodavateli řetězců, a pozvali je k osobnímu jednání. V případě dohody mohou tyto společnosti získat zakázky na dodávky do celoevropské sítě řetězců skupiny v řádech milionů eur. „Šance diskutovat přímo s produktovými manažery o možnosti zalistování našich výrobků v zemích, kde dosud nepůsobíme, je pro nás velkou příležitostí, stejně jako možnost získat zakázku na výrobu privátní značky pro celou skupinu REWE,“ potvrzuje význam akce Lucie Jahodová, Key Account Director společnosti EMCO, předního českého výrobce cereálií a müsli.

„Nákupčí nejprve na základě analýzy CzechTrade definovali produktové kategorie, pro které shánějí dodavatele. CzechTrade poté vyhledal odpovídající české výrobce,“ popisují přípravu akce Vít Bruner a Adam Jareš z německého zastoupení MPO. „S nabídkou spolupráce jsme oslovili více než dvě stě českých dodavatelů v kategoriích, jako jsou cukrovinky, oleje, hořčice nebo těstoviny,“ upřesňuje Bohumil Ševčík, specialista CzechTrade na zpracování poptávek.

Setkání tohoto typu pořádá CzechTrade pravidelně. V minulosti se s úspěchem setkaly jeho akce pro řetězec hobbymarketů OBI, energetické firmy RWE a AREVA, firmu Rolls Royce nebo britský maloobchodní řetězec TESCO.

„Na pořádání podobných akcí se chceme podílet i nadále. Představují unikátní příležitost, jak dostat české produkty do nadnárodních řetězců,“ říká pověřený generální ředitel CzechTrade Milan Ráž a upozorňuje na čtvrtý ročník Sourcing Day, který se bude konat v červnu v Plzni. „V rámci Sourcing Day budou mít české firmy příležitost hovořit s nákupčími strojírenských firem. Při loňském Sourcing Day se osmdesát českých firem setkalo s nákupčími ze třinácti německých, rakouských a jedné japonské společnosti a uzavřely kontrakty za několik desítek milionů korun,“ doplňuje Ráž.

Informace pro média:

O CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu exportu, podřízená Ministerstvu průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze tří odstupňovaných balíčků služeb, zvolit konkrétní službu či se připojit k Exportnímu klubu. V současnosti agentura CzechTrade spolupracuje se zahraničními kancelářemi v 41 zemích.
www.czechtrade.cz

Pro více informací kontaktujte:
Stance Communications, s.r.o.
Štěpán Dlouhý
Account Manager
Salvátorská 931/8, Praha 1
Tel.: +420 224 810 809, +420 602 685 131
E-mail: stepan.dlouhy@stance.cz
CzechTrade Tiskové středisko:
Současní klienti Bývalí klienti
Zobrazit další