HP: I pěstování květin, společné obědy či ranní káva pomáhají zvyšovat efektivitu práce

Praha, 20. července 2010 - Pěstování rostlin v květináčích a přítomnost květin na pracovišti přispívá k produktivitě malých a středních podniků (SMB) více než poloha kanceláře v blízkosti prodejen nebo restaurací, tvrdí studie provedená v rámci regionu EMEA, jejíž výsledky zveřejnila divize Imaging & Printing Group (IPG) společnosti HP. 

Průzkum provedený mezi zaměstnanci SMB v 11 zemích ukázal, že rostliny a květiny
v kanceláři zvýšily individuální produktivitu u 55 % respondentů, oproti nárůstu o 38 %, resp.
34 %, v případě polohy kanceláře v blízkosti prodejen nebo restaurací. 

Luis Casado, marketingový ředitel HP LaserJet & Enterprise Solutions, GTMU Imaging & Printing Group, region EMEA, popisuje tato zjištění jako povzbudivá pro podniky, které se snaží nalézt zdroje v rámci své vlastní organizace.

„Tento průzkum se týká výhradně nalezení, zhodnocení a využití skrytých rezerv v rámci celého pracoviště.  Probíhal souběžně s kampaní „LaserJet se vám vyplatí“ („LaserJet Pays You Back“) společnosti HP, která podnikům pomáhá vnímat tiskárny LaserJet nejen jako pouhý obchodní nástroj, ale i jako investici, která může mít pozitivní dopad na ziskovost podniku,“ tvrdí Casado.

Podle průzkumu jsou to právě manažeři, kdo s největší pravděpodobností dosahují rentability na základě činností, jež se tradičně považují za odpočinkové. Efektivně využít svou ranní chvilku na kávu totiž dokázalo až 74 % a oběd strávený s kolegy až 65 % manažerů, zatímco u nemanažerských pozic tyto údaje dosahovaly pouze 64 %, resp. 40 %.

Výsledky dále ukázaly silnou korelaci mezi schopností vytvářet sociální vazby s kolegy a efektivitou pracoviště.  Celkově respondenti vyjádřili pocit, že čas oběda strávený s kolegy
(60 %) byl třikrát produktivnější než čas oběda strávený o samotě (20 %).  K obdobným zjištěním se dospělo ohledně mimopracovních kontaktů s kolegy – večerní společenská akce strávená s kolegy po práci vykazuje o 57 % vyšší pravděpodobnost tvorby hodnot než večer strávený o samotě. 

Zatímco na zaměstnance malých a středních firem ve Francii má pozitivní vliv zejména ranní přestávka na kafe, ve Velké Británii je to zase společný oběd s kolegy. Rakušané se cítí pracovně efektivnější po návštěvě posilovny nebo drinku se svými kolegy po práci a Španělé se uvolní při cestě do práce a z práce.

„Přestávky v práci umožňují zaměstnancům duševně se uvolnit od své práce, čímž se redukuje únava, vyrovnává stres a v konečném důsledku zvyšuje efektivita a produktivita na pracovišti,” popisuje výsledky studie dr. Michael Bashshur, psycholog pracovních vztahů.

Kampaň LaserJet se vám vyplatí
Kampaň LaserJet Pays You Back poukazuje na hodnotu, kterou sortiment tiskáren HP LaserJet již více než 25 let nabízí malým a středním podnikům v regionu EMEA.

- Tiskárna HP Color LaserJet CM3530, která v průběhu času zákazníkům šetří finanční prostředky formou snížení spotřeby energie, papíru a toneru. (3)

- Tiskárny série HP LaserJet Pro P 1100 – jedny z energeticky nejefektivnějších tiskáren na světě,(4) dokáží díky technologii HP Auto-On/Auto-Off v porovnání se svým předchůdcem zajistit úsporu nákladů na energii až o 72 %.(5)

- Tiskárna HP LaserJet P1606dn nabízí uživatelům spolehlivý oboustranný tisk, čímž snižuje spotřebu papíru až o 50 %.(6)

(1) Na základě průzkumu provedeného mezi 1 674 odbornými pracovníky ve věku mezi 18
a 65 lety nezávislou společností pro webové průzkumy StraegyOne ve Spojeném království, Francii, Německu, Itálii, Španělsku, Spojených arabských emirátech, Rusku, Řecku, Jihoafrické republice a v Turecku.  Průzkum probíhal od 31. května 2010 do 7. června 2010.
(2) Viz výše
(3) Údaje o úsporách vycházejí z tisku 50 kopií brožury na tiskárně HP Color LaserJet CM3530 MFP (oboustranné a na speciálním lesklém médiu), a to 12 krát měsíčně, v porovnání
s průměrnou cenou ve specializovaném kopírovacím středisku. Další úspory díky technologii Instant-on, oboustrannému tisku a technologii HP Smart Web Printing. Skutečné výsledky se mohou lišit. Zdroj údajů o cenách v kopírovacích centrech: Studie nákladů na tisk Infotrends, březen 2009. Více údajů, včetně metodiky studie a velikosti vzorku naleznete na http://www.hp.com/go/printcosts  HP Color LaserJet bude v regionu EMEA k dispozici
v říjnu 2010.
(4) Energie spotřebovaná na vytištěnou stranu vychází z konkurenčních meření TEC uváděných na energystar.gov a eu-energystar.org k březnu 2010 a kalkulátoru HP Carbon Footprint na hp.com/go/carbonfootprint Metodika a skutečné výsledky testu se mohou lišit.  
(5) V porovnání s tiskárnou HP LaserJet P1005.
(6) Další informace viz: http://h20331.www2.hp.com/hho/cache/608028-0-0-225-121.html

Informace pro média:

O společnosti HP
HP neustále vytváří nové příležitosti pro uplatnění technologií, které významně ovlivňují jednotlivce, firmy i celou společnost. Jako největší technologická firma světa nabízí HP špičkové produkty zahrnující tisková řešení, osobní výpočetní techniku, software, služby a IT infrastrukturu. Další informace o společnosti HP (NYSE: HPQ) jsou k dispozici na webu www.hp.com.

Pro více informací kontaktujte:
Stance Communications, s.r.o.
Ondřej Peterka
Salvátorská 931/8, Praha 1
Tel.: +420 224 810 809
E-mail: ondrej.peterka@stance.cz