Nábytkářské firmy TECHO a Ahrend posílily po loňské akvizici postavení na mezinárodním trhu

Skupina Royal Ahrend získala loni v říjnu 75% podíl ve společnosti TECHO, vedoucí nábytkářské společnosti ve střední a východní Evropě. Firmy působí odděleně a dobře se vzájemně doplňují, nebo? každá z nich se specializuje na rozdílné segmenty trhu s kancelářským nábytkem. TECHO se zaměřuje na výrobu nábytku pro střední a vyšší segment, zatímco Ahrend se specializuje na segment nejvyšší. Zástupci obou firem shodně tvrdí, že akvizice znamenala především další posílení postavení na trzích střední a východní Evropy. „V tomto regionu je velký potenciál výrobní i odbytový. Distribuční síla a vynikající pověst společnosti TECHO v tomto regionu byla pro nás při loňském převzetí firmy důležitým faktorem. TECHO bylo našim strategickým partnerem už od roku 2003. Očekáváme, ze podíl výsledku TECHO bude ve skupině Ahrend více než deset procent, a to jak z hlediska obratu, tak i zisku,“ tvrdí Jacq de Bruin předseda představenstva Royal Ahrend.

Společnost TECHO letos v březnu výrazně zvýšila vývoz nábytku do zemí střední a východní Evropy a do Velké Británie. Měsíční obrat ve vlastních výrobcích v tomto měsíci dosáhl 73 milionů korun, zatímco loni ve stejném období činil 36 milionů korun. Prudce rostoucí export si čtyři měsíce po akvizici vyžádal první velkou investici do rozšíření výrobních kapacit – výstavbu nové haly a celkovou modernizaci výrobního závodu v Praze. Jenže již v létě 2006 už ale výrobní kapacity opět nedostačovaly. „Největší nárůst zakázek jsme zaznamenali ve Velké Británii. Loni v létě tam činil náš měsíční obrat ve vlastních výrobcích 160 milionů korun, zatímco letos už přesáhnul 200 milionů korun. K velkému nárůstu došlo také na trzích v Rumunsku, Maďarsku a Rusku,“ říká Jiří Kejval, generální ředitel firmy TECHO.

Domácí trh s kancelářským nábytkem podle Jiřího Kejvala stagnuje, a to i přes velký příliv investorů do Česka. „Vyšší počet pracovních míst v kancelářích je kompenzován menším objemem nábytku do velkoplošných kanceláří, které dnes představují osmdesát procent všech kancelářských ploch,“ vysvětluje Jiří Kejval.

TECHO plánuje v průběhu příštích dvou let rozšíření prostor pražského výrobního závodu minimálně o padesát procent jeho kapacity. V plánu je také reorganizace, reengeneering a kooperace v zahraničí, v rámci skupiny Royal Ahrend zejména další pronikání na trhy střední a východní Evropy.


TECHO, a.s. je jednou z nejvýznamnějších společností v oboru poskytování komplexních služeb v oblasti vybavování komerčních interiérů ve střední a východní Evropě a zároveň významným výrobcem kancelářského nábytku v České republice. Klientelu tvoří renomované bankovní domy, finanční instituce, mezinárodní společnosti a vládní organizace. Další informace na: www.techo.cz

Společnost Royal Ahrend je odborníkem v oblasti řešení kancelářských interiérů a efektivního využití prostoru. Skupina Ahrend provozuje své podnikatelské aktivity po celém světě, a to prostřednictvím jak svých vlastních podniků, tak také díky úspěšné spolupráci s předními společnostmi v dané oblasti. Ahrend. V Praze má společnost Ahrend své zastoupení od roku 1992. Další informace na: www.ahrend.com