Ondřej Tomas: Češi patří mezi optimisty ve vnímání finanční krize


Budoucnost marketingu, a to jak v dlouhodobější perspektivě, tak v kontextu současného těžkého období, probrali čeští i světoví marketéři ze všech úhlů pohledu na jubilejním desátém ročníku konference Marketing Management 2009. Zlatým partnerem akce byla společnost pro výzkum trhu GfK Praha. Její generální ředitel Ondřej Tomas ve své prezentaci představil pozici výzkumné agentury v době globální finanční krize.

„Pokud jde o krizi, Češi patří překvapivě k největším optimistům v Evropě. Sice denně čteme v tisku o jejích následcích, o krachu národních ekonomik a o poklesu automobilového průmyslu, ale dokud projevy krize nevidíme ve vlastní rodině nebo u sousedů, jako by se nás netýkala,“ říká generální ředitel GfK Praha Ondřej Tomas. „Nejdůležitějším faktorem ve vnímání krize je přitom strach o ztrátu zaměstnání, a to nás teprve čeká,“ dodal Ondřej Tomas, podle kterého je finanční krize v Česku teprve na samém začátku. Během léta a hlavně podzimu očekává, že i u nás nastane stejná situace, jako je nyní ve Velké Británii a ve Španělsku, tedy další nárůst nezaměstnanosti.

Odborníci napříč spektrem se shodli, že nyní je více než kdy jindy důležité pracovat efektivně, cílit se na relevantní možné klienty, využívat správné komunikační kanály a hlavně se odlišit. Diferenciace je tedy hlavním kritériem úspěchu. A jak nám ukazují i data, v krizi si nejlépe vedou ti, kteří i v této složité době marketing nepodceňují a investují do něj. Například společnosti, které se v dřívějších krizových dobách odlišily a přišly s nejrůznějšími inovacemi, byly v průměru o 44 % úspěšnější než jejich konzervativnější konkurence.

Informace pro média:

GfK Praha, s.r.o. je předním dodavatelem služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění v České republice. Společnost byla založena v únoru 1991. Zabývá se získáváním, analýzou a interpretací marketingových informací pro zákazníky z oblasti průmyslu, obchodu, médií i pro poskytovatele služeb ze soukromého i veřejného sektoru.

GfK Praha, s.r.o. je součástí skupiny GfK Group, která je celosvětově pátou největší společností provádějící marketingový výzkum. Působí ve třech obchodních segmentech: Custom Research, Retail and Technology a Media. Skupina GfK svými 115 společnostmi působí po celém světě a pokrývá více než 100 zemí. Aktivity GfK ve střední a východní Evropě koordinuje firma GfK Austria se sídlem v Rakousku.

V roce 2000 se společnost GfK Praha, s.r.o. kapitálově spojila s českou nezávislou výzkumnou agenturou INCOMA, která od svého vzniku v roce 1991 dosáhla silného postavení na českém a slovenském trhu. Skupinu GfK v České republice v současné době tvoří dvě společnosti: GfK Praha, s.r.o. a INCOMA Research.

Pro více informací kontaktujte:
Stance Communications, s.r.o.
Viola Baštýřová
Account Manager
Salvátorská 931/8, Praha 1
Tel.: + 420 224 810 809, + 420 776 210 599
E-mail: viola.bastyrova@stance.cz
Sherin Dalíková
Marketing and Communications Manager
Tel.: +420 296 555 422
E-mail: sherin.dalikova@gfk.com
verze pro tiskverze pro tisk