Povánoční výprodeje a slevy využívá k nákupům přes 80 % Čechů

Podle listopadového průzkumu společnosti ING Bank ČR celých 82 % dospělé populace propadá nákupní horečce v povánočních a novoročních výprodejích. Slev přitom využívá 88 % žen a překvapivě také až 77 % mužů. Ve srovnání věkových skupin vedou mladí lidé do 25 let, kteří slevového období využívají v 94 %.

Povánoční a novoroční slevy jsou mezi Čechy stále populární, což dokazuje i průzkum společnosti ING Bank ČR. Jen 18 % z celkového počtu respondentů se tohoto typu nakupování neúčastní. Do jisté míry překvapivé jsou malé rozdíly v chování podle příslušnosti k pohlaví, a to především u mužů, kteří se normálně nakupování vyhýbají. Větší odlišnosti pak lze sledovat při členění podle věku. Výprodejů nejraději využívají mladí lidé mezi 18 a 25 lety, kteří odpověděli kladně v 94 % případů. Nejméně naopak povánočních výhodných nabídek využívají lidé ve věku 56 až 65 let, a to v 73 %.     

Graf s výsledky si můžete stáhnout ZDE.

„Z průzkumu jasně vyplývá, že 91 procent respondentů využívá akčních nabídek v rámci vánočních slev a novoročních výprodejů pro nákup věcí, které aktuálně potřebuje. Toto nákupní chování je racionální a pochopitelné i proto, že lidské návyky jsou předvídatelné a člověk rád naplňuje svou potřebu, že dobře nakoupil a k tomu ještě ušetřil část financí,“ komentuje Libor Vaníček, ředitel retailové části ING Bank ČR, a doplňuje: „Řada Čechů však dostatečně nevnímá, že tyto ušetřené peníze mohou dále zhodnotit, a tak na slevách vydělat hned dvakrát. Jedním z nejbezpečnějších způsobů zhodnocování finančních prostředků jsou v současné době spořicí účty, mezi něž patří i ING Konto. To nabízí stabilní úrok 1,75 % p.a., jeho majitel neplatí žádné poplatky za zřízení a vedení účtu a finanční rezervy má kdykoliv k dispozici, ať chce kupovat ve slevách, či nikoliv.“

Omnibusový průzkum společnosti ING Bank byl realizován v průběhu listopadu 2011 společností Ipsos Tambor. Dotazování se zúčastnilo 524 respondentů ve věku 18–65 let.

Informace pro média:

ING Česká republika

Finanční skupina ING vstoupila na český trh v roce 1992. Od počátku svého působení patří mezi leadery ve všech oblastech, v nichž v České republice působí - konkrétně v bankovnictví, pojišťovnictví, správě aktiv, podílových fondech a oblasti penzijního připojištění.

ING Bank poskytuje špičkový servis jak individuálním, tak i korporátním klientům. Fyzickým osobám ING Bank nabízí spořicí účet ING Konto, který dosahuje výjimečného zhodnocení, a podílové fondy. Právnickým osobám nabízí komplexní servis v oblasti komerčního a investičního bankovnictví a zaujímá přední místo mezi bankami v oblasti podnikového financování, kapitálových trhů a treasury produktů.

Pro více informací kontaktujte:
Stance Communications, s.r.o.
Michaela Šimková
Account Manager
Salvátorská 931/8, Praha 1
Tel.: +420 224 810 809, +420 724 872 331
E-mail: michaela.simkova@stance.cz
verze pro tiskverze pro tisk
ING Bank ČR Tiskové středisko:
Současní klienti Bývalí klienti
Zobrazit další