Při rozhodování o financích spoléháme především sami na sebe

Pokud Češi plánují nákup nového domu, auta či pračky nebo se rozhodují, kam uložit své úspory, nejčastěji spoléhají sami na sebe (58 %). Bezmála polovina pak při finančním rozhodování důvěřuje partnerovi a téměř třetina také svým rodičům. Průzkum ING Bank Svět spoření ukázal také to, že muži věří v důležitých finančních otázkách svým partnerkám častěji než ony jim.

Sami sobě věří při rozhodování o penězích hlavně příslušníci nejmladší a nejstarší věkové skupiny (60 % lidí ve věku 18 až 29 let a 60 % lidí ve věku 50 až 60 let). Partnerské důvěře se těší nejčastěji mladší generace do 39 let, ženy pak ve finančním rozhodování spoléhají na muže méně než oni na ně. Dalším zdrojem, z nějž Češi čerpají rady ve finančních otázkách, jsou nezávislí finanční poradci (14 %), přátelé, bankovní poradci a internet. Důvěřuje jim zhruba každý desátý dotazovaný. Jen zanedbatelné procento respondentů v těchto věcech dá na své děti, kolegy či na informace v médiích.

Graf 1 – komu důvěřujeme při finančním rozhodování? (vícenásobná odpověď)

Důvěra v okruhu nejbližší rodiny, a to i ve finančních otázkách, je velmi důležitá. Jsem rád, že v důležitých otázkách spoléháme především na své blízké,“ říká Libor Vaníček, ředitel retailového bankovnictví ING Bank ČR, a doplňuje: „Chápu, že přemíra informací na internetu a v médiích může být někdy zavádějící a kontraproduktivní. Na druhou stranu jsem překvapen nedůvěrou ve finanční odborníky, ať už ty nezávislé nebo bankovní. Tito lidé mají aktuální a komplexní přehled o dění na finančních trzích a například při volbě vhodného produktu pro ukládání finanční rezervy mohou pomoci s výběrem a strategií, která povede k nadstandardnímu zúročení financí. Vhodnou alternativou je i kombinace více zdrojů dat, například prohlédnutí informací dostupných na internetu a následná diskuse s finančním odborníkem a partnerem. Konečné rozhodnutí a zodpovědnost je však už na každém z nás.“ 

Graf 2 – komu důvěřujete při finančním rozhodování? (partner, partnerka)

ING dlouhodobě sleduje chování domácností v oblasti spoření. Všechny dostupné informace a data z průzkumu jsou k dispozici na webových stránkách www.ingbanksvetsporeni.cz.

Průzkum v rámci dlouhodobého projektu ING Bank Svět spoření proběhl v dubnu 2013 internetovým dotazováním na on-line panelu agentury Click4survey. Dotazováno bylo 1000 osob ve věku 18–60 let.

Informace pro média:

ING Bank Česká republika

ING je globální finanční instituce holandského původu, která nabízí bankovní a investiční produkty, životní pojištění a penzijní produkty k pokrytí potřeb širokého spektra zákazníků. Historie ING Bank v České republice sahá až do roku 1992. ING Bank poskytuje celou škálu bankovních produktů a služeb řadě významných českých i mezinárodních společností a zaujímá tak přední místo mezi bankami v oblasti podnikového financování, kapitálových trhů a treasury produktů. V roce 2001 ING Bank představila svůj první produkt pro fyzické osoby, spořicí účet ING Konto, a založila tak kategorii spořicích účtů na českém trhu. Rok poté rozšířila svoji nabídku otevřených podílových fondů pro drobné investory, která dodnes patří k nejširším na trhu. Snahou ING Bank je nabízet svým klientům jednoduché, dostupné a bezpečné řešení pro správu jejich úspor.

Pro více informací kontaktujte:
Stance Communications, s.r.o.
Michaela Šimková
Account Manager
Salvátorská 931/8, Praha 1
Tel.: +420 224 810 809, +420 724 872 331
E-mail: michaela.simkova@stance.cz
Při rozhodování o financích spoléháme především sami na sebe
ING Bank ČR Tiskové středisko:
Současní klienti Bývalí klienti
Zobrazit další