Průzkum společnosti Aramark, druhého největšího poskytovatele stravovacích služeb v ČR: Zákazníci preferují českou kuchyni z kvalitních lokálních surovin, zvyšuje se podíl zdravých a bio výrobků

Praha – 24. října 2013 – Češi si k obědu nejraději dávají českou klasiku, více se zajímají o kvalitu a původ potravin, ale cena jídla je pro ně stále rozhodující. Tyto informace vyplývají z průzkumu, jejž provedla společnost Aramark, s. r. o., která vydá ve více než 100 svých provozoven 65 000 jídel denně a je druhým největším poskytovatelem stravovacích služeb v České republice.

Firma za poslední rok zaznamenala rostoucí poptávku zákazníků po zdravém životním stylu, moderní gastronomii z kvalitních surovin a po lokálních potravinách. Převážná většina respondentů, konkrétně 93 %, uvedla, že si je vědoma vlivu stravování na zdravotní stav člověka. Stále více zákazníků se také zajímá o původ potravin, přičemž lokálním produktům dávají přednost tři čtvrtiny dotazovaných. Hlavním kritériem při výběru obědového menu je cena, jako rozhodující faktor ji uvádí 72 % účastníků průzkumu portálu Vitaljob.cz, který provozuje společnost Aramark.

„Poptávku po zdravém stravování pozorujeme hlavně v business centrech, kde výrazně uspěla zdravá jídla z našeho konceptu Vitalfood, a také v doplňkovém prodeji, kde se významně zvyšuje podíl kupovaných zdravých a bio výrobků i čerstvě připravovaných salátů a sendvičů z řady it's fresh!. Musím ale zmínit, že jako Češi máme rádi svoji kuchyni a nedáme dopustit na smažená jídla. Na druhou stranu rádi kombinujeme, experimentujeme s chutěmi a zkoušíme nové věci, takže po velkém boomu italské kuchyně se zde velmi dobře uchytila i ta asijská a nyní vidíme příklon k české kuchyni, ale ve velmi pozměněné formě. Proto našim klientům vycházíme vstříc a připravujeme tradiční jídla modernějším způsobem, šetrněji a se spoustou čerstvé zeleniny,“ říká Josef Svoboda, generální ředitel společnosti Aramark.

„Naším cílem je vařit poctivě a kvalitně. Mluvím o poctivých a dobrých českých jídlech v moderním odlehčeném pojetí z kvalitních surovin od našich lokálních dodavatelů. Klientům nabízíme např. výběrové hlavní jídlo z řady Hezky česky, připravené dle původních receptur české kuchyně,“ dodává Jiří Faltys, food development manager společnosti Aramark.

Aramark věnuje kvalitě a zdravotní nezávadnosti svých produktů velkou pozornost, proto odebírá kvalitní lokální potraviny od pečlivě vybraných českých producentů. Maso, kterého ročně spotřebuje 980 tun, firma odebírá výhradně od české společnosti Torafleisch, s.r.o., jež letos oslaví 20 let na trhu. Dalším z významných dodavatelů Aramarku je odbytové družstvo MP Produkt, sdružení středních a malých regionálních pekáren, které dodává produkty z pekařsko-cukrářského a mlynářského oboru.

Informace pro média:

O společnosti:
Společnost Aramark, s.r.o., byla založena v roce 1992 a v současnosti patří mezi největší poskytovatele stravovacích služeb v České republice. Zaměřuje se především na závodní a podnikové stravování, stravovací služby zajišťuje i pro nemocnice a armádu ČR. Poskytuje také komplexní cateringové služby a provozuje síť potravinových automatů. Ve stravovacích službách zaměstnává více než 1100 zaměstnanců.

Aramark, s.r.o., je dceřinou společností amerického holdingu Aramark Co. Provozovny má kromě České republiky ve dvaceti dalších zemích světa na čtyřech kontinentech. Aramark Co. zaměstnává 260 tisíc zaměstnanců a dosahuje ročního obratu 14 miliard USD.

Stance Communications, s.r.o.
Iveta Černá
Account Executive
Salvátorská 931/8, Praha 1
Tel.: + 420 224 810 809, + 420 725 015 374
E-mail: iveta.cerna@stance.cz
ARAMARK, s. r. o. Tiskové středisko:
Současní klienti Bývalí klienti
Zobrazit další