S obstaráváním předvánočních nákupů na internetu má zkušenost čtvrtina Čechů


Z výzkumu GfK Czech vyplývá, že nejvíce nakupují před Vánocemi v českých internetových obchodech lidé mezi 15 a 49 lety – plných 36 %. Ti, kteří na internetu předvánoční nákupy pořizují, tak činí nejčastěji v českých internetových obchodech (25 % z celkové populace). V aukcích a zahraničních e-shopech je to jen minimum (5 %, resp. 2 % z celkové populace). V letošním roce plánuje před Vánocemi nakoupit na internetu 26 % obyvatel mezi 15 a 49 lety; z celkové populace je to 18 %, přičemž 12 % lidí zatím není rozhodnuto.

„Lidé stále na internetu nakupují nejčastěji proto, že ušetří,“ uvedl Jaroslav Jíra, ředitel pro obchod a marketing GfK Czech. „Nižší cenu uvádí jako hlavní důvod 71 % těch, kteří na internetu hodlají nakupovat před Vánoci i letos. Nicméně i pohodlí nákupu je podstatné, a to pro celou polovinu respondentů. Oceňují, že mohou snadněji porovnat nabídky, vyhnou se chození po obchodech a také to, že je jim zboží doručeno až do domu. Není nijak překvapivé, že chození po obchodech se raději vyhnou muži (57 %) než ženy (42 %) a odpadající nošení nákupů vítají více ženy (52 %) než muži (46 %),“ dodal Jaroslav Jíra.

80 % lidí se alespoň někdy seznamuje s produktem v kamenné prodejně (9 % vždy), více tak činí ženy (85 %) než muži (75 %).

Nejméně nakupují před Vánocemi na internetu obyvatelé Zlínského kraje (93 % nenakupuje). Naopak nejvíce využívají internetu k předvánočním nákupům Pražáci (36 % nakupuje), lidé z Královéhradeckého (35 %), Jihomoravského (33 %) a Olomouckého (32 %) kraje.

Zde si můžete prohlédnout grafické znázornění, kteří Češi mají zkušenost s předvánočním nakupováním na internetu.

Lidé letos plánují nakupovat před Vánocemi knihy (32 %), hračky (30 %), oblečení (28 %), zkrášlovací výrobky (27 %) a CD/DVD/hry (26 %). Ženy budou výrazně častěji kupovat oblečení a hračky, muži dárkové poukazy a vše, co souvisí s digitálním fotografováním, nebo televizory a DVD.

Zde si můžete prohlédnout, co letos před Vánocemi lidé plánují nejčastěji nakupovat na internetu.

Informace o výzkumu

Výzkum realizovala společnost GfK Czech v září 2010 na reprezentativním vzorku 1 000 respondentů ve věku 15 až 79 let formou osobního dotazování (CAPI). Výzkum byl proveden na vlastní náklady GfK Czech.


Informace pro média:

Skupina GfK v ČR

Skupina GfK v ČR (GfK Czech a INCOMA GfK) je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Pro další informace navštivte naše internetové stránky: www.gfk.cz, www.incoma.cz.

GfK Group

GfK Group je poskytovatelem zásadních informací nezbytných při rozhodování o tržních strategiích firem působících v oblasti průmyslu, maloobchodu, služeb a médií. Nabízí komplexní informační a poradenské služby ve svých třech obchodních sektorech: Custom Research, Retail and Technology a Média. Jako celosvětově čtvrtá největší společnost provádějící marketingový výzkum působí ve více než 100 zemích s více než 10 000 zaměstnanci. V roce 2009 dosáhly tržby GfK Group 1,16 miliardy EUR. Pro další informace navštivte webové stránky: www.gfk.com.

Pro více informací kontaktujte:
Stance Communications, s.r.o.
Anna Topičová
Account Manager
Salvátorská 931/8, Praha 1
Tel.: + 420 224 810 809, + 420 724 872 331
E-mail: anna.topicova@stance.cz
verze pro tiskverze pro tisk