TECHO vstupuje na trhy východní Evropy

Gruzie a Ukrajina, právě do těchto zemí v prvním čtvrtletí roku 2008 rozšíří svou působnost česká nábytkářská společnost TECHO. V rámci expanze na východoevropské trhy má společnost v plánu také koupi pobočky v Moskvě. 

Rusko, Gruzie a Ukrajina jsou pro TECHO přirozeným pokračováním první fáze expanze započaté před 10 lety, ve které vznikly pobočky v Rumunsku, Maďarsku a Velké Británii. V Gruzii a na Ukrajině otevře TECHO nové pobočky, v Moskvě ji již má, zatím však nepatří majetkově do skupiny TECHO. Moskevskou pobočku hodlá TECHO od stávajícího partnera odkopit. „Kdo chce být významným hráčem na trhu východní Evropy, musí být vidět na největším východoevropském trhu, v Rusku. Zatímco většina významných světových hráčů je již v Moskvě zastoupena, zbytek Ruska tak obsazen zahraničními firmami není. Prosazují se tam více místní výrobci anebo dovozci,“ uvedl ředitel strategického rozvoje TECHO Jan Petrák. Na Ukrajině, kde je podle Petráka konkurence v oboru nábytkářství menší než v Rusku, už TECHO pracuje pro společnost PROCTER&GAMBLE a bankovní skupinu Erste Group. V Gruzii získalo zakázku pro sí? poboček místní banky. „Gruzie je příkladem využití příležitosti na zcela novém trhu. Zatím tam příliš konkurentů z řad světových hráčů nemáme,“ řekl Petrák. 

Náklady na zřízení jedné pobočky se podle zkušeností TECHO budou pohybovat řádově v desítkách milionů korun. Obrat každé zahraniční pobočky TECHO přesahuje 100 mil. korun, na východoevropských trzích se má u každé vyšplhat na 60 až 80 mil. korun.

Ve všech zemích, na jejichž trhy TECHO vstupuje, bude vzhledem k zaměření na nadnárodní sí?ové klienty poskytovat komplexní službu tak jako v České republice. Růst prodejů a logistika pokrytí území celé střední a východní Evropy bude pro TECHO do budoucna vyžadovat zřízení dalších výrobních či montážních závodů. Jejich umístění ale podle zástupců firmy nemusí být vždy v zemi s nejsilnějším prodejem, spíše v místě, které bude vyhovovat logisticky pro obsluhu více zemí.

„TECHO má nyní mimořádnou příležitost nejen na prudce rostoucí trhy zemí východní Evropy vstoupit, ale stát se jedním z nejdůležitějších hráčů na daném trhu. I na východních trzích jsou již zastoupeny světové značky, ale především servis s interiéry spojený je i u renomovaných značek na nižší úrovni než v západních zemích. A to je obrovská příležitost právě pro TECHO,“ uzavírá Jan Petrák.

Informace pro média:

TECHO, a.s. je vedoucí společností v oboru poskytování komplexních služeb v oblasti vybavování komerčních interiérů ve střední a východní Evropě a zároveň významným výrobcem kancelářského nábytku v České republice. TECHO nabízí nejefektivnější řešení nových kancelářských prostor vytvářejících optimální atmosféru pro dynamické společnosti. Klientelu tvoří významné bankovní domy, finanční instituce, mezinárodní společnosti a vládní organizace.

Pro více informací kontaktujte:
Stance Communications, s.r.o.
Markéta Pomšárová – Židlická
Account Manager
Salvátorská 931/8, Praha 1
Tel.: + 420 224 810 809, + 420 724 513 053
E-mail: marketa.pomsarova@stance.cz