Výběr nájemníků a služeb výrazně ovlivňuje oblíbenost nákupního centra

O úspěchu nákupního centra rozhoduje výhodná lokalita, správný výběr nájemníků a jejich vhodná koncentrace podle značek. Stále žádanějšími jsou v obchodních centrech služby jako mobilní operátoři, pošta, čistírna nebo kvalitní foodcourt. Tento trend potvrzují zkušenosti developerské společnosti Inter IKEA Centre Group na Slovensku i v Česku. 

Správný výběr nájemníků dokáže do nákupního centra přilákat více zákazníků. „Tenant mix však není jen o kategoriích jako jsou móda, sport, či elektro. Je třeba dbát na správný poměr mezi kotevními a menšími nájemníky, i mezi lokálními a mezinárodními značkami. Nákupní centrum by mělo mít přibližně polovinu obchodů s módou,“ uvádí Ondřej Filip, ředitel leasingového oddělení Inter IKEA Centre Group ČR/SR.

Důležitá je také synergie mezi jednotlivými značkami a tzv. clustering, tedy soustředění jednotlivých značek do vzájemné blízkosti podle různých kritérií, například podle cenové hladiny či kategorie. Zákazník tak šetří čas a může lépe porovnat ceny zboží v kategoriích a značkách, které ho zajímají. „O naše nákupní centra má zájem mnoho zahraničních značek. Problémem je však v nedostatku kvalitních franchizových partnerů, které tyto značky potřebují k úspěšnému vstupu na náš trh,“ dodal Filip.

Rostoucí význam v nákupních centrech získávají služby. „Kvalitní výběr služeb, v kombinaci s delší otevírací dobou, pomáhají návštěvníkům centra výrazně šetřit čas při nakupování,“ doplňuje Filip. Mezi nejžádanější patří služby telefonních operátorů, pošta, lékárna, čistírna a kvalitní foodcourt s příjemným posezením. „V současnosti pracujeme na novém konceptu foodcourtu v Avion Shopping Park. Jídla budeme servírovat na kvalitním porcelánu a z užívání vyřadíme jednorázové talíře a příbory, což sníží zátěž vůči životnímu prostředí,“ řekl Filip.

Nejžádanější služby v nákupních centrech:
1. Banky
2. Telefonní operátoři
3. Pošta
4. Lékárna
5. Čistírna

Zdroj: IICG ČR/SR

Informace pro média:

O Inter IKEA Centre Group (IICG)

Do mezinárodní skupiny IICG patří i developerské společnosti Inter IKEA Centre Group Slovensko a Inter IKEA Centre Group Česká republika, které byly založeny v roce 2003. IICG aktuálně působí v třinácti zemích Evropy a spravuje přes milion čtverečních metrů prodejní plochy. Cílem společnosti je tuto plochu v průběhu následujících let významně zvětšit a rozšířit působení do Číny. Jako jeden z mála developerů IICG nákupní centra nejen staví, ale i provozuje. Skupina postavila a provozuje na Slovensku a v Česku nákupní centra Avion Shopping Park – v Bratislavě, v Praze, Brně a Ostravě. Nákupní centra v obou zemích zaujímají plochu přes 280 tisíc čtverečních metrů. Kotevním nájemníkem center IICG je prodejce nábytku IKEA, který při svých prodejnách vždy staví jen centra skupiny IICG. Společnost Inter IKEA Centre Group Slovensko/Česká republika (investor, developer, provozovatel nákupních center Avion) a IKEA (obchodní domy s nábytkem IKEA) jsou dvě samostatné společnosti s rozdílným předmětem podnikání.

Pro více informací kontaktujte:
Stance Communications, s.r.o.
Michaela Šimková
Account Manager
Salvátorská 931/8, Praha 1
Tel.: +420 224 810 809, +420 724 872 331
E-mail: michaela.simkova@stance.cz
Inter IKEA Centre Group ČR Tiskové středisko:
Současní klienti Bývalí klienti
Zobrazit další