Poradna BNP Paribas Cardif Pojišťovny: Pojištěná domácnost: Na co při jarním úklidu nezapomenout?

Poradna BNP Paribas Cardif Pojišťovny: Pojištěná domácnost: Na co při jarním úklidu nezapomenout?

BNP Paribas Cardif Pojišťovna
7. května 2025

Jaro je tradičně obdobím obnovy a úklidu. Pokud se letos chystáte na velké třídění a čištění, nezapomeňte si udělat pořádek i ve svých pojistných smlouvách. Zatímco myjeme okna a třídíme šatník, často přehlížíme zásadní součást našeho majetku – pojištění domácnosti. Na co se při jeho revizi zaměřit, radí Martin Pejsar, ředitel produktu a marketingu BNP Paribas Cardif Pojišťovny.


Představte si, že byste svůj byt obrátili vzhůru nohama. Vše, co by vypadlo – nábytek, elektronika, oblečení, sportovní vybavení – spadá pod pojištění domácnosti. Na rozdíl od pojištění nemovitosti, které kryje samotnou stavbu, pojištění domácnosti chrání to, co dělá váš domov skutečně vaším.

Přestože se škody v domácnostech dějí denně, mnoho Čechů nemá pojištění domácnosti vůbec, nebo mají smlouvy, které neodpovídají aktuální hodnotě jejich majetku. Podle BNP Paribas Cardif indexu jistoty má pojištění domácnosti sjednáno 55 % Čechů, přičemž domácnost i nemovitost si pojistili častěji lidé starší 45 let, a naopak méně často mladí lidé do 34 let.

Základem je domácnost vůbec pojistit. Pokud již pojištění máte, nezapomeňte na jeho pravidelnou revizi. Neaktualizovaná smlouva může totiž znamenat, že v případě škody nedostanete dostatek prostředků na opravu nebo nákup nového vybavení. Například pokud máte domácnost pojištěnou na 1 milion korun, ale její skutečná hodnota je 4 miliony, při totální škodě byste mohli obdržet pouze 250 tisíc korun, což by vám jen stěží stačilo na pokrytí škod.

V praxi nejčastěji řešíme škody spojené s vodou, ať už jde o havárie vodovodního potrubí, nebo o únik z akvária, časté jsou také poruchy elektrických a plynových rozvodů. Významnou část pojistných událostí tvoří škody způsobené přírodními živly, nejčastěji povodně, požáry či vichřice, a v neposlední řadě také krádeže či vandalismus. Klienti také často využívají s pojištěním spojené asistenční služby – např. pomoc zámečníka.

Jarní úklid je tak ideální příležitostí k revizi vašich pojistných smluv. Stejně jako třídíte oblečení a vyhazujete nepotřebné věci, projděte si i své pojistné dokumenty. Zkontrolujte, zda vaše pojištění odpovídá aktuální hodnotě vašeho majetku a zda zahrnuje všechna potřebná rizika. Nezapomeňte také na digitalizaci dokumentů – uložení smluv a účtenek do bezpečného digitálního úložiště vám v případě potřeby usnadní řešení škod.

Pokud se přece jen ocitnete v situaci, kdy budete muset pojistnou událost řešit, správně nastavená pojistka vám ušetří čas i starosti: komunikace s pojišťovnou bude jednodušší, vaše domácnost bude odpovídajícím způsobem oceněna a vy obdržíte férové plnění, které vám umožní co nejdříve vrátit domov do původního stavu.

Odpovídá: Martin Pejsar, ředitel produktu a marketingu BNP Paribas Cardif Pojišťovny

 

O BNP Paribas Cardif Pojišťovně

BNP Paribas Cardif Pojišťovna vstoupila na český trh v roce 1996 jako první pojišťovna specializovaná na pojištění schopnosti splácet finanční závazky v oblasti bankopojištění. Již 29 let poskytuje produkty a služby, které klientům zajistí pocit bezpečí a jistoty v neočekávaných a těžkých životních situacích. Kromě již zmíněného pojištění schopnosti splácet finanční závazek nabízí například pojištění internetových rizik, platebních prostředků a osobních věcí, pravidelných výdajů, prodloužené záruky, nahodilého poškození a krádeže, domácnosti či úrazové pojištění. Patří do renomované finanční skupiny BNP Paribas, jejíž součástí je i BNP Paribas Cardif, 100% vlastník BNP Paribas Cardif Pojišťovny. V soutěži Finparáda – Finanční produkt roku 2024 obsadila v kategorii Pojištění schopnosti splácet spotřebitelský úvěr druhou a třetí příčku. Bodovala i v kategorii Pojištění schopnosti splácet hypoteční úvěr, kde rovněž získala druhé a třetí místo. V roce 2023 se BNP Paribas Cardif Pojišťovna umístila na 3. místě v soutěži Mastercard Banka roku, a to v kategorii Zodpovědná pojišťovna. Více na www.cardif.cz.

 

Kontakt pro média:

Alena Šopov

Brand & Communication Manager

BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s.

Boudníkova 2506/1, 180 00 Praha 8

Tel.: +420 773 632 270

E-mail: alena.sopov@cardif.com

 

Jana Kokešová
Account Manager
Stance Communications, s.r.o.

Jungmannova 750/34, 110 00 Praha 1
Tel.: +420 602 434 733
E-mail: jana.kokesova@stance.cz

Galerie ke stažení

Soubor ke stažení (0.24 MB)
Nastavení soukromí a cookies

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies.

Následující volbou souhlasíte s využíváním cookies a použití údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy.

Více informace a nastavení