Ostrava má čtveřici nových nadějných projektů. Skončil druhý ročník startupového programu Tieto Nerds

Tieto
17. July 2017

Ostrava 10. července 2017 – Zábavná reklama, detekce podvodníků na internetu, analýza datových toků i strojové učení umělé inteligence v Ostravě. S překvapivými řešeními přišli účastníci již druhého ročníku akceleračního programu Tieto Nerds, který v těchto dnech končí.


„Z osmnácti přihlášených projektů jsme vybrali čtyři. Sešly se nám vyspělé a profesionální týmy, se kterými byla radost pracovat a které již teď slaví úspěchy na trhu,“ říká komunikační specialistka společnosti Tieto Czech Zuzana Mánková.

Tieto společně s Impact Hubem Ostrava mezi externisty i interními zaměstnanci opět hledaly projekty, které mají potenciál uspět na tuzemském i mezinárodním trhu a které přicházejí s kreativními řešeními v různých oblastech. Do nejužšího výběru se nakonec dostaly projekty ThreatMark, PayJack, SQLdep a Neuron Soundware, které díky startupovému programu Tieto Nerds získaly impuls potřebný pro rozjezd projektu.

Projekt ThreatMark dokáže pomocí umělé inteligence rozpoznat podvodníky na internetu, což umožňuje jeho využití v internetovém bankovnictví. PayJack řeší trh přesycený reklamou a nabízí sdělení s přidanou hodnotou využitelné například v předvolebních kampaních. Neuron Soundware využívá zvukových nahrávek, díky kterým pomůže například s opravami vad na strojích, a poslední projekt SQLdep umí analyzovat datové toky, čímž může významně pomoci například bankovním institucím.

„Největším přínosem byly určitě workshopy a konzultace s experty z Tieta Czech, kteří mají zkušenosti s velkým byznysem ve Skandinávii,“ shrnuje Jakub Luptovec, autor projektu PayJack, který je zároveň zaměstnancem firmy. „Pomáhaly nám i rady místních podnikatelů, kteří byli před patnácti lety tam, kde jsme my dnes,“ dodává.  

V průběhu dvou měsíců se startupisté zúčastnili celkem osmi workshopů. Ty se zaměřovaly na témata, která začínající firmy nejvíce „pálí“. Odborníci ze společnosti Tieto, z Impact Hubu a dalších firem a institucí tak hovořili například o řízení obchodu, analýze potřeb cílové skupiny, komunikaci a PR nebo o marketingu. Samozřejmostí byly také průběžné individuální konzultace a diskuze šité na míru potřebám konkrétních projektů.

„Vnímáme, že největší přidanou hodnotou společnosti Tieto je především schopnost napojit naše startupové týmy na zákazníky v severských zemích, kam by se jako začínající podnikatelé jinak jen těžko dostávali,“ vysvětluje Zuzana Mánková a dodává, že zástupci společnosti se již těší na další ročník programu Tieto Nerds. 

O společnosti Tieto

Tieto je největší severoevropský dodavatel IT služeb poskytující komplexní služby v oblasti IT pro soukromý i veřejný sektor a služby pro vývoj produktů v oblasti komunikace a moderních technologií. Jako důvěryhodný partner v transformaci IT pomáháme našim zákazníkům přizpůsobit jejich procesy a podnikání požadavkům trhu. V Tietu klademe velký důraz na profesionální růst a výsledky. Společnost Tieto, založená v roce 1968, se sídlem v Helsinkách a čistými tržbami 1,7 miliard eur zaměstnává na 13 000 expertů a působí ve více než 20 zemích světa. Její akcie jsou obchodovány na burze NASDAQ OMX v Helsinkách a Stockholmu.

Kontakt pro média:
Stance Communications, s.r.o.
Michal Růžička
Development Director

Salvátorská 931/8, Praha 1
Tel.: +420 224 810 809, +420 605 232 393
E-mail: michal.ruzicka@stance.cz