Robotizace, elektromobilita a chytré aplikace - to je budoucnost automobilového průmyslu. Shodli se experti ING Bank a dalších členských firem ČNOPK

ING Bank
4. července 2017

Experti z ING Bank, předních podniků automobilového průmyslu a zástupci členských firem Česko-německé obchodní a průmyslové komory (ČNOPK) diskutovali o nových trendech a inovacích v automobilovém průmyslu v rámci ING Automotive konference. V posledních letech v České republice roste poptávka po automobilech, jejich produkce i export. Hlavní trendy v tomto odvětví představují robotizace, autonomizace a ve vzdálenější budoucnosti elektromobilita a chytré aplikace.


Automobilový průmysl je segment, který nejvíce přispívá k růstu českého průmyslu. Neustálý nárůst automobilové produkce lze ve střední a východní Evropě pozorovat již od 90. let. V loňském roce došlo ke zrychlení v tomto odvětví meziročně dokonce o 13 %. Česká republika skončila celkově na třetím místě. Zatímco v roce 2012 produkovala kolem 3,5 milionu vozů, v roce 2017 to je již kolem 4,3 milionu. 

„ING Bank dlouhodobě sleduje vývoj a trendy ve světě automobilového průmyslu. Je to odvětví, ve kterém máme bohaté know-how, a to nejen v oblasti financí, ale také z pohledu sledování inovací a trendů. Chceme sdílet tyto znalosti s ostatními významnými hráči na trhu a být jejich důvěryhodným partnerem i zde v České republice,“ sdělil Isold Heemstra, generální ředitel ING Bank ČR, který ING Automotive konferenci zahajoval. Za uspořádání konference, které se zúčastnila řada členů ČNOPK, poděkoval ve své úvodní řeči Bernard Bauer, výkonný člen představenstva ČNOPK.

Konference k aktuálním trendům v automobilovém průmyslu se uskutečnila v červnu 2017 v moderních prostorách Žižkovské věže. Vystoupili na ní zástupci ING Bank Thorsten Mehltretter, ředitel sekce ING Global Automotive Platform, a hlavní ekonom ING Bank ČR Jakub Seidler. Za Svaz průmyslu a dopravy ČR dorazil viceprezident Radek Špicar a pozvání přijal i Jan Edlman z DigiLab ŠKODA Auto. Konference se zúčastnilo 80 hostů z řad členů ČNOPK a klientů ING Bank ČR.

V roce 2014 se zvýšila poptávka po automobilech v celé Evropské unii a dvouciferné tempo zaznamenala ještě i v roce 2015. V loňském roce pak její dynamika dosáhla 8,4% meziročního růstu a za tento rok je to prozatím něco kolem 7 %.

Automobilový segment dosahuje úspěchů i v oblasti exportu. Zatímco v roce 2013 představoval automobilový průmysl pouze 20 % celkového vývozu, v lednu 2017 dosáhl celých 28 %.

Jedním z hlavních trendů v automobilovém průmyslu po celém světě je nárůst robotizace. Ze statistik vyplývá, že počet víceúčelových průmyslových robotů na 10 tisíc zaměstnanců je v automobilovém průmyslu o mnoho vyšší než v ostatních průmyslových odvětvích. Nejvíce robotů v automobilovém průmyslu vlastní Japonci. Je to téměř 1300 kusů, zatímco v ostatních odvětvích je to jen něco kolem 200 kusů. Německo, coby evropská automobilová velmoc, se s téměř 1200 roboty na 10 tisíc pracujících v automobilovém sektoru, v celosvětovém srovnání umístilo na místě čtvrtém. Dalším významným trendem v automobilovém průmyslu jsou tzv. autonomní vozidla. V této oblasti lze definovat celkem pět úrovní automatizace. Zatímco ještě donedávna byla auta zcela pod kontrolou řidičů, nyní se nacházíme ve stadiu, kdy vůz může v určitých situacích převzít kontrolu nad rychlostí či umístěním v pruhu. Nejvyšší, páté úrovně by mělo být dosaženo kolem roku 2025. V té době bude vozidlo již zcela samostatné, bez potřeby řidiče či cestujících. 

O ING Bank

Skupina ING

ING je globální finanční instituce nizozemského původu se silnou evropskou základnou nabízející bankovní služby. Staví na zkušenostech, odborných znalostech a závazku nabízet vynikající služby, a uspokojovat tak potřeby široké klientské základny zahrnující jednotlivce, rodiny, malé a střední podniky, korporace, instituce i vládní organizace. Cílem je podporovat lidi v tom, aby byli stále o krok napřed, v životě i podnikání.

ING Bank se svými více než 53 tisíci zaměstnanci nabízí služby pro zákazníky retailového i firemního bankovnictví ve více než 40 zemích světa. Silnou stránkou je dobře známá a silná značka s pozitivním vnímáním klientů v řadě zemí, silná finanční pozice, víceúrovňová distribuční strategie a mezinárodní síť. Udržitelnost a společenská odpovědnost je nedílnou součástí firemní strategie ING Bank, o čemž svědčí první příčka v kategorii Diversified Financials v indexu Dow Jones Sustainability a dále zařazení do indexu FTS4Good a indexu Euronext Vigeo Europe 120.

ING získala ocenění Globální Banka roku 2016, kterou uděluje časopis Banker ze skupiny Financial Times.

ING Bank v České republice

ING v České republice aktuálně působí výhradně v oblasti bankovnictví a zaměstnává více než 250 lidí.

Historie ING Bank v České republice sahá až do roku 1992. V průběhu let si zde vybudovala silnou pozici v oblasti korporátního bankovnictví a svou komplexní nabídkou bankovních produktů a služeb v současné době uspokojuje všechny bankovní potřeby významných českých i mezinárodních společností i finančních institucí.

V roce 2001 ING Bank představila svůj první produkt pro fyzické osoby, spořicí účet ING Konto, a založila tak kategorii spořicích účtů na českém trhu. Rok poté rozšířila svoji nabídku o ING Podílové fondy, které nabízejí široké veřejnosti možnost vyššího zhodnocení úspor, a stala se tak specialistou na zhodnocování úspor pro fyzické osoby.

Společenská odpovědnost je klíčovou hodnotou firemní kultury banky; finanční produkty a služby nabízí srozumitelným a transparentním způsobem, aktivně působí v oblasti finančního vzdělávání a dlouhodobě strategicky spolupracuje s Nadací Terezy Maxové dětem, s aktivním zapojením firemních zaměstnanců. 


Stance Communications, s.r.o.
Tereza Schneiderová
Account Manager
Salvátorská 931/8, Praha 1
Tel.: +420 224 810 809, +420 724 872 331
E-mail: tereza.schneiderova@stance.cz

Nastavení soukromí a cookies

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies.

Následující volbou souhlasíte s využíváním cookies a použití údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy.

Více informace a nastavení