Na zkušenou do zahraničí? CzechTrade pomáhá studentům získat praxi na poli mezinárodního obchodu

CzechTrade
18. prosince 2018

Praha, 18. prosince 2018 – Agentura CzechTrade v rámci svých aktivit podporuje i české studenty. Pravidelně posílá zájemce na zkušenou do svých zahraničních poboček a praxi poskytuje i v pražské centrále. V letošním roce vznikl díky studentům Vyšší odborné školy grafické v Praze také projekt agenturní novoročenky


Zahraniční pobyty jsou výjimečnou příležitostí k získání zkušeností z mezinárodní scény a navázání důležitých kontaktů. V rámci Evropské unie mohou studenti vycestovat díky projektu Erasmus+. Další možností je využití programu na odborné stáže v zahraničních pobočkách agentury CzechTrade po celém světě. Studenti vybraných českých univerzit tak mají unikátní možnost pracovat tři měsíce vedle odborníků na mezinárodní obchod. V roce 2018 tuto možnost využilo téměř 40 studentů z Vysoké školy ekonomické v Praze a Univerzity Hradec Králové. Právě tyto univerzity mají s agenturou podepsaná memoranda o spolupráci v oblasti vzdělávání, výzkumu a rozvoje lidských zdrojů. Největší zájem zaznamenalo americké Chicago či australské Sydney, populární destinací je však i Latinská Amerika. Odborné stáže umožňuje agentura také ve své pražské centrále. Studenti mají možnost seznámit se s prací v jednotlivých odděleních exportních služeb, v Centru informačních služeb či marketingovém oddělení. V tomto roce CzechTrade poskytl praxi 15 zájemcům z různých škol.

K prohloubení spolupráce s českými školami se agentura rozhodla při tvorbě novoročenky oslovit studenty Vyšší odborné školy grafické v Hellichově ulici v Praze. „Stejně jako ostatní firmy si i my v agentuře CzechTrade uvědomujeme důležitost novoročenky. Je to krásná příležitost, jak poděkovat našim obchodním partnerům a popřát jim to nejlepší do nového roku. Motivů na zpracování se nabízí nepřeberné množství, ale nakonec jsme se rozhodli oslovit nadané studenty a s finálním návrhem jsme nad míru spokojeni,“ říká Hana Štičková z oddělení marketingu  agentury CzechTrade. Na kreativním konceptu pracovalo 12 studentů pod vedením Zbyňka Kočvara, vedoucího oddělení grafické a výtvarné tvorby. Vedení CzechTrade vybralo z dvaceti návrhů námět od Lenky Široké, který znázorňuje přechod z roku 2018 do roku 2019. Z půdorysu dvou protínajících se kruhů osmičky vyrůstá devítka a návrh využívá národních barev. Celková čistota designu navazuje na uznávanou českou grafiku druhé poloviny 20. století. „Kromě přání CzechTrade chápe svou zodpovědnost, že jako státní agentura působící celosvětově plní vedle obchodní role částečně i roli reprezentace značky Česká republika. Je pro nás tedy velmi důležité, aby s sebou novoročenka nesla i přidanou hodnotu,“ dodává k významu návrhu Hana Štičková.

Studenti velmi rádi pracují na konkrétních úkolech, zvláště na těch, u kterých je v případě dobrého výsledku záruka realizace. Pro začínající tvůrce je to významná motivace a prestižní záležitost. Důležitá je dobrá komunikace se zákazníkem, profesionální příprava zakázky, jasná pravidla a záruka seriózního hodnocení výsledných prací. To všechno bylo v případě agentury CzechTrade splněno v opravdu nebývalé míře“ doplňuje Zbyněk Kočvar z Vyšší odborné školy grafické.

O agentuře CzechTrade

CzechTrade je agentura na podporu obchodu a již více než 20 let partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí, a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. CzechTrade disponuje sítí 50 zahraničních kanceláří na 5 kontinentech.

Pro více informací kontaktujte:
Stance Communications, s.r.o.
Veronika Říčková
Account Manager
Salvátorská 931/8, Praha 1
Tel.: +420 224 810 809, +420 725 837 673
E-mail: veronika.rickova@stance.cz