Polovina Čechů by chtěla bydlet ekologičtěji, ale nemají na to peníze. Od šetrnějšího bydlení očekávají hlavně úsporu na energiích

ING Bank
25. October 2018

Praha, 25. října – Takřka polovina Čechů (42 %) souhlasí s tím, že by mohli dělat víc pro ekologičtější bydlení. Brání jim v tom zejména nedostatek peněz (40 %) a znalostí (26 %). V Evropě přiznává rezervy ve snahách o co nejnižší dopad svého bydlení na životní prostředí 55 % obyvatel. Nedostatkem peněz to vysvětluje 47 % dotázaných. Čísla vyplývají z nejnovějšího průzkumu ING Bank.


Cenová dostupnost ekologického bydlení je podle všeho nejvýznamnějším rozhodovacím faktorem, který Evropanům brání snížit dopad svého bydlení na životní prostředí. Přesto se 66 % Čechů snaží, aby měl jejich domov dopad co nejmenší. Čtyři z deseti (42 %) však přiznávají, že by se mohli snažit víc.

 

Z pohledu udržitelného bydlení podle indexu Greener Housing jsou na tom nejlépe Němci a Rakušané, hned za nimi ale následují Češi. Motivací pro 86 % z nich je to, aby byli schopni platit účty za energie. Proto chce 46 % z nich vědět, zda je dům či byt energeticky efektivní. Často (43 %) se zajímají také o to, kdy byl daný dům postaven. Jen v 11 % je k tomu vedou ekologické dopady domu.

 

Z výzkumu vyplývá, že Evropané by byli ochotni vydat se ekologičtější cestou, pokud by jim na ni někdo přispěl. Podle 81 % Čechů by bylo užitečné, kdyby stát dotoval energeticky efektivní spotřebiče do domů, a 79 % by ocenilo, kdyby stát platil polovinu pořizovací ceny solárních panelů.

 

Výsledky celého průzkumu naleznete na adrese http://www.ingbank.cz/zpravodaj/clanky/ing-studie-udrzitelneho-bydleni.html

 

Čísla vycházejí ze studie Homes and Mortgages 2018, která je další verzí mezinárodního průzkumu ING International Survey zaměřeného na situaci na trhu s bydlením. Průzkum realizovala agentura Ipsos mezi 6. a 18. červnem 2018 v 15 zemích na reprezentativním vzorku 14 725 respondentů.

  

 

Kontakt
Tereza Schneiderová

Account Manager
Stance Communications
Tel.: +420 224 810 809, +420 724 872 331
E-mail: tereza.schneiderova@stance.cz

www.ingbank.cz

 
O ING Bank

Skupina ING

ING je globální finanční instituce holandského původu se silnou evropskou základnou nabízející bankovní služby. Staví na zkušenostech, odborných znalostech a závazku nabízet vynikající služby a uspokojovat tak potřeby široké klientské základny zahrnující jednotlivce, rodiny, malé a střední podniky, korporace, instituce i vládní organizace. Cílem je podporovat lidi v tom, aby byli stále o krok napřed, v životě i podnikání.

 

ING Bank se svými více jak 53 tisíci zaměstnanci nabízí služby pro zákazníky retailového i firemního bankovnictví ve více než 40 zemích světa. Silnou stránkou je dobře známá a silná značka s pozitivním vnímáním klientů v řadě zemí, silná finanční pozice, víceúrovňová distribuční strategie a mezinárodní síť. Udržitelnost a společenská odpovědnost je nedílnou součástí firemní strategie ING Bank, o čemž svědčí první příčka v kategorii Diversified Financials v indexu Dow Jones Sustainability, a dále zařazení do indexu FTS4Good a indexu Euronext Vigeo Europe 120.

 

ING získala ocenění Best Bank In The World 2017, kterou uděluje časopis Global Finance.

 

ING Bank v České republice

ING v České republice aktuálně působí výhradně v oblasti bankovnictví a zaměstnává více jak 250 lidí.

 

Historie ING Bank v České republice sahá až do roku 1992.  V průběhu let si zde vybudovala silnou pozici v oblasti korporátního bankovnictví a svou komplexní nabídkou bankovních produktů a služeb v současné době uspokojuje všechny bankovní potřeby významných českých i mezinárodních společností i finančních institucí.

 

V roce 2001 ING Bank představila svůj první produkt pro fyzické osoby, spořicí účet ING Konto, a založila tak kategorii spořicích účtů na českém trhu. Rok poté rozšířila svoji nabídku o ING Podílové fondy, které nabízejí široké veřejnosti možnost vyššího zhodnocení úspor, a stala se tak specialistou na zhodnocování úspor pro fyzické osoby.

 

Společenská odpovědnost je klíčovou hodnotou firemní kultury banky; finanční produkty a služby nabízí srozumitelným a transparentním způsobem, aktivně působí v oblasti finančního vzdělávání a dlouhodobě strategicky spolupracuje s Nadací Terezy Maxové dětem, s aktivním zapojením firemních zaměstnanců.

Privacy settings and   cookies

The website uses cookies   to provide services, personalize ads and analyze traffic.

By selecting the following, you agree to the use of cookies and the use of data about your behavior on the website to display targeted   ads.

More information and settings