Na co si dát pozor při vánočních nákupech? Pojištění, která dávají smysl a zajistí klidné prožití svátků

Na co si dát pozor při vánočních nákupech? Pojištění, která dávají smysl a zajistí klidné prožití svátků

BNP Paribas Cardif Pojišťovna
11. prosince 2025

Pojištění elektroniky a spotřebičů by mělo být důležitou součástí úvah při nákupu dárků. Pojištění nahodilého poškození a odcizení chrání mobily, tablety a podobnou elektroniku před jakýmkoliv rozbitím, včetně těch způsobených vaší neopatrností a při jejich odcizení. Pojištění prodloužené záruky zase rozšiřuje ochranu domácích spotřebičů v případě poruchy nad rámec běžné zákonné dvouleté záruky. Pojištění internetových rizik se v chaosu nakupování vánočních dárků online vyplatí dvakrát, Vánoce jsou totiž pastvou pro nejrůznější kyberšmejdy.


Pod stromečkem jste našli nový telefon, ale z nadšení vám spadl na zem a vánoční nálada je hned pryč. Oprava se průměrně vyšplhá až na 60 % pořizovací ceny a přesně před těmito starostmi vás ochrání pojištění nahodilého poškození a odcizení. Pojištění platí až 2 roky od koupě a je možné ho zkombinovat i s pojištěním prodloužené záruky.

 

Když je řeč o pojištění prodloužené záruky, představte si situaci, kdy sotva 3 roky stará televize přestane fungovat. Opravy poruchy mimo záruční dobu často vyjdou na tisíce korun a bývají nečekaným výdajem, který zkomplikuje rodinný rozpočet. Pojištění prodloužené záruky tomuto předchází a je možné sjednat variantu s pojištěním až 7 let od koupě i s krytím nahodilého poškození na první 2 roky navíc. Televize je tak vedle poruchy ochráněna i před pádem, například při chybné počáteční instalaci na zeď.

 

Pojištění se tak velmi vyplatí u dárků, jako jsou:

·         chytré telefony,

·         notebooky a herní počítače,

·         domácí spotřebiče,

·         audio/video technika.

 

Hrozbou jsou ale také podvody na internetu

Kromě pojištění prodloužené záruky se může nejen při nakupování vánočních dárků hodit také pojištění internetových rizik. Kryje například situace, kdy obchodník zboží či službu objednanou přes internet nedodá, doručí ji poškozenou nebo se objeví problémy při nákupu zboží mimo EU. Pomáhá také při podvodech spojených s nákupy „z druhé ruky“, chrání v případě nedoručení vstupenek na sportovní či hudební akce nebo po doručení vstupenek falešných. Není proto překvapivé, že počet pojistných událostí souvisejících s nákupy na internetu letos zatím meziročně vzrostl o 10 %.

 

Proč pojištění dává smysl právě teď

Vánoční nákupy jsou ideálním cílem podvodníků. Falešné e-shopy, SMS o doručení balíku či podvodné nabídky na internetu patří k nejčastějším taktikám. Kombinace ochrany nákupu a ochrany financí zvyšuje bezpečí celé rodiny. Pojištění nahodilého poškození, odcizení a prodloužené záruky řeší rozbití, odcizení a poruchy, pojištění internetových rizik chrání vaše peníze při nákupu i vaše peníze na účtu v případě phishingového útoku. Vánoční období spojené s vyššími nákupy i zvýšenou aktivitou podvodníků je ideální příležitostí zvážit jejich sjednání. Ať už pořizujete dražší elektroniku, nebo se chcete chránit před podvodem v online prostředí, správně zvolená pojistná ochrana vám může ušetřit mnoho starostí a někdy i značné částky z rodinného rozpočtu a ve výsledku zachránit Vánoce.

 

Odpovídá: Michal Tuček, ředitel produktu a marketingu BNP Paribas Cardif Pojišťovny

 

O BNP Paribas Cardif Pojišťovně

BNP Paribas Cardif Pojišťovna vstoupila na český trh v roce 1996 jako první pojišťovna specializovaná na pojištění schopnosti splácet finanční závazky v oblasti bankopojištění. Již 29 let poskytuje produkty a služby, které klientům zajistí pocit bezpečí a jistoty v neočekávaných a těžkých životních situacích. Kromě již zmíněného pojištění schopnosti splácet finanční závazek nabízí například pojištění internetových rizik, platebních prostředků a osobních věcí, pravidelných výdajů, prodloužené záruky, nahodilého poškození a krádeže, domácnosti či úrazové pojištění. Patří do renomované finanční skupiny BNP Paribas, jejíž součástí je i BNP Paribas Cardif, 100% vlastník BNP Paribas Cardif Pojišťovny. V soutěži Finparáda – Finanční produkt roku 2024 obsadila v kategorii Pojištění schopnosti splácet spotřebitelský úvěr druhou a třetí příčku. Bodovala i v kategorii Pojištění schopnosti splácet hypoteční úvěr, kde rovněž získala druhé a třetí místo. V roce 2023 se BNP Paribas Cardif Pojišťovna umístila na 3. místě v soutěži Mastercard Banka roku, a to v kategorii Zodpovědná pojišťovna. Více na https://cardif.cz/.

 

Kontakt pro média:

Alena Šopov

Brand & Communication Manager

BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s.

Boudníkova 2506/1, 180 00 Praha 8

Tel.: +420 773 632 270

E-mail: alena.sopov@cardif.com

 

Jana Papoušková
Account Manager
Stance Communications, s.r.o.

Jungmannova 750/34, 110 00 Praha 1
Tel.: +420 602 434 733
E-mail: jana.papouskova@stance.cz

Galerie ke stažení

Soubor ke stažení (1.36 MB)
Nastavení soukromí a cookies

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies.

Následující volbou souhlasíte s využíváním cookies a použití údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy.

Více informace a nastavení