Je potřeba zapojit české firmy do dostavby Dukovan

Je potřeba zapojit české firmy do dostavby Dukovan

5. listopadu 2024

Podaří se zapojit český průmysl do dostavby Dukovan tak, jak by si zasloužil? A stihne se to vůbec? Podle některých odborníků bylo už včera pozdě. Generálním dodavatelem dostavby jaderné elektrárny Dukovany se stala jihokorejská společnost KHNP. Očekává se, že 60 % prací budou zajišťovat české firmy. Smlouva mezi vládou a KHNP má být uzavřena na jaře příštího roku. Stavba by měla odstartovat v roce 2029 a první bloky by měly být dokončeny do roku 2036. Ve spolupráci s ČTK jsme v říjnu zorganizovali diskuzi u kulatého stolu, jehož hlavním aktérem byl náš klient, Svaz podnikatelů ve stavebnictví.


Prezident Svazu podnikatelů ve stavebnictví Jiří Nouza varoval před časovými prodlevami: „Čas promarněný v přípravě už nikdy nedoženeme. Tento projekt není běžnou transakcí – jde o největší investici v České republice.“ Přítomní odborníci včetně bývalého šéfa Svazu Václava Matyáše upozornili, že rozdíly mezi evropským a asijským legislativním prostředím mohou dostavbu komplikovat. Nouza apeloval na rychlou komunikaci mezi českými firmami a KHNP, přičemž první slyšení se bude konat 31. října na hospodářském výboru Poslanecké sněmovny, kde by se měl prezentovat preferovaný dodavatel.

 

Pozvání ke kulatému stolu přijali: Bývalý prezident Svazu podnikatelů ve stavebnictví a generální ředitel generálního dodavatele stavby Temelína Václav Matyáš, prezident SPS Jiří Nouza, zakladatel Univerzitního centra energeticky efektivních budov ČVUT Zdeněk Bittnar a předseda České komory autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě Robert Špalek. Kulatý stůl moderoval Pavel Cyprich.

 

Celý záznam debaty můžete sledovat ZDE.

Galerie ke stažení

Soubor ke stažení (0.09 MB)
Nastavení soukromí a cookies

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies.

Následující volbou souhlasíte s využíváním cookies a použití údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy.

Více informace a nastavení