mBank vydala již přes 100 000 virtuálních karet. Rozšiřovat služby v oblasti digitálních plateb plánuje i nadále

mBank vydala již přes 100 000 virtuálních karet. Rozšiřovat služby v oblasti digitálních plateb plánuje i nadále

mBank
11. ledna 2024

Praha, 9. ledna 2024 – Peněženky nadité bankovkami a platebními kartami jsou dávno minulostí. Svět se čím dál více přesouvá do on-line prostředí, čehož si jsou vědomi i klienti digitální mBank. Ta vydala již přes 100 000 karet pouze ve virtuální podobě a jejich podíl stále roste.


Klienti mBank mají o moderní placení virtuálními kartami zájem, což potvrzují i data. „Zatímco v září 2023 činil podíl virtuálních karet na všech nově vydávaných 50 procent, v listopadu 2023 to bylo již 68 procent. V případě mladých lidí ve věku 15 až 20 let je tento podíl ještě vyšší – dosáhl dokonce 78 procent,“ popisuje Martin Podolák, zástupce generálního ředitele mBank Česká republika pro oblast produktového a segmentového managementu.

Platby pomocí virtuálních karet jsou jednoduché, pohodlné a bezpečné. A to není všechno. „Vydávání virtuálních karet namísto plastových přispívá k omezení plastového odpadu. Daří se nám ale i snižovat dopady výroby plastových karet – přecházíme u nich na stoprocentně recyklovaný plast,“ vysvětluje Michal Staněk, produktový manažer platebních karet mBank.

Jak šel čas s virtuálními kartami v mBank?

 

V říjnu roku 2021 mBank představila eKartu – virtuální kartu určenou pro platby na internetu. Klienti si na ni mohou dobít libovolnou částku a tou následně disponovat v internetovém prostředí.

O necelý rok později, v srpnu 2022, mBank jako vůbec první banka na českém trhu virtualizovala celé své karetní portfolio. Noví, ale i stávající klienti (při ztrátě či blokaci karty) se při žádosti o novou platební kartu mohou rozhodnout, jestli chtějí virtuální, či plastovou variantu.

Na jaře roku 2023 získali všichni klienti mBank možnost před expirací plastové karty zvolit možnost jejího obnovení bez plastu. Pokud tedy měli doposud kartu plastovou, novou mohou mít již pouze ve virtuální podobě. mBank tak flexibilně zareagovala na aktuální trendy a sílící tlak na využívání jednoduchých a bezpečných řešení s ohledem na šetrnost vůči životnímu prostředí. Tyto možnosti koncem loňského roku dokonce ještě rozšířila: „Chceme, aby si klienti mohli kdykoliv v průběhu její životnosti změnit plastovou kartu na čistě virtuální. Tuto možnost mají nově k dispozici v mobilní aplikaci a internetovém bankovnictví,“ říká Michal Staněk.

mBank pro klienty i nadále rozšiřuje služby v digitálním prostředí

Nejsou to však pouze virtuální karty, které se těší velké oblibě klientů. I nadále roste trend placení mobilním telefonem či hodinkami. „Polovina všech transakcí na terminálu u obchodníků již probíhá pomocí těchto zařízení. U klientů ve věku 15 až 20 let je to dokonce až 80 procent,“ popisuje Michal Staněk. Výrazně roste také počet klientů, kteří platí pomocí nositelné elektroniky, a to od chytrých i analogových hodinek po sportovní náramky. Meziročně se zvýšil o 34 %.

mBank aktivně podporuje rozšiřování plateb v digitálním prostředí. V červenci 2023 klientům nabídla jako první banka v Česku možnost bezkontaktních plateb pomocí legendárních analogových hodinek od švýcarské značky Swatch – službu SwatchPAY! „I v letošním roce máme v plánu rozšiřovat tyto možnosti a nabídnout klientům další moderní způsoby placení,“ nastínil další plány mBank Martin Podolák.

O mBank


mBank je dynamická digitální banka působící na českém a slovenském trhu od roku 2007. Na český trh přišla jako první nízkonákladová banka nové generace. Během šestnácti let se pro ni rozhodlo téměř 750 000 klientů. Díky praktické mobilní aplikaci mohou mít zákazníci mBank svou banku kdykoliv po ruce a jednoduše tak vyřešit vše, co potřebují. Mateřská polská společnost mBank spadá pod německou skupinu Commerzbank. V červenci 2022 získala mBank cenu VISA za digitální propozici. V soutěži Finparáda – Finanční produkt roku 2022 se umístila na třetím místě v kategoriích "Běžné účty pro fyzické osoby – podnikatele" a "Bankovní spotřebitelské účty". V roce 2023 mBank zvítězila v soutěži Mastercard Awards, kde si odnesla cenu za úspěšnou marketingovou podporu vydávání virtuálních karet a zároveň za podporu všech dostupných druhů mobilních plateb. 

 

Pro více informací kontaktujte:

 

Kristýna Dolejšová
Account Manager
Stance Communications, s.r.o.

Jungmannova 750/34, 110 00 Praha 1
Tel.: +420 602 141 313, +420 224 810 809
E-mail: mbank@stance.cz

 

Galerie ke stažení

Soubor ke stažení (0.06 MB)
Nastavení soukromí a cookies

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies.

Následující volbou souhlasíte s využíváním cookies a použití údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy.

Více informace a nastavení