mBank: Na konci dubna si v porovnání se začátkem roku přidalo kartu do mobilu nebo hodinek více klientů mBank: Na konci dubna si v porovnání se začátkem roku přidalo kartu do mobilu nebo hodinek více klientů

mBank
22. May 2020

Praha, 22. května 2020 – mBank u svých klientů na konci dubna zaznamenala nárůst počtu karet přidaných do mobilu nebo hodinek v porovnání se začátkem roku. Překvapili především uživatelé služeb Garmin Pay a Fitbit Pay.


Zajímavé informace vyplynuly ze srovnání chování klientů mBank na začátku letošního roku a na konci dubna. „Pokud jde o placení mobilem, uživatelé Google Pay své chování v podstatě nezměnili. V případě uživatelů Apple Pay se zdá, že do obchodu chodili méně. Počet i objem transakcí u nich poklesl,“ uvádí Tomáš Reytt, ředitel prodeje a distribuce mBank. Lidem bylo vzhledem k situaci kolem koronaviru doporučeno, aby v obchodech platili bezkontaktně, tedy kartou, telefonem nebo hodinkami. Omezení hotovosti klientům doporučila i mBank.

Při platbě telefonem nebo hodinkami se navíc klienti banky nemusí ani při částkách nad 500 Kč dotýkat platebního terminálu, platbu jednoduše potvrdí na svém telefonu. „V porovnání se začátkem roku si na konci dubna přidalo kartu do mobilu nebo hodinek více klientů, šlo o nárůst od 10 do téměř 60 % uživatelů v závislosti na platformě,“ uvádí Reytt. O velké překvapení se postarali uživatelé služeb Garmin Pay a Fitbit Pay. „V případě těchto služeb se zásadně zvýšil počet přidaných karet i objem a počet plateb,“ vysvětluje Reytt. Zvýšila se rovněž průměrná částka placená mobilem nebo hodinkami, a to přibližně o sto korun – z 500 na 600 Kč.

mBank klientům také ihned po vyhlášení nouzového stavu doporučila, aby finance řešili z pohodlí domova. „Registrujeme častější přihlašování do naší mobilní aplikace. Aktuálně se klient přihlásí v průměru cca 17krát za měsíc. Nutno říci, že toto číslo by možná bylo vyšší, naši klienti ale vidí zůstatek či částku platby i bez přihlášení. Těší nás, že si 75 % uživatelů mobilní aplikaci v průběhu měsíce aktualizuje na nejnovější verzi,“ popisuje Reytt. Přes mobilní aplikaci klienti také více než na začátku roku posílají platby a kontrolují si historii.

 

Na konci dubna vzrostl i zájem o aktivaci mobilní autorizace mKlíč, a to o zhruba 20 %. Klientům mBank umožňuje potvrdit operace, které provádějí v internetovém bankovnictví nebo při platbě kartou na internetu, jedním kliknutím v mobilní aplikaci.

„Naši klienti jdou s dobou. Nejpoužívanějším operačním systémem klientů, kteří využívají mobilní aplikaci mBank, je Android 9. Používá ho polovina uživatelů androidových aplikací. Následuje Android 10. Nejpoužívanějšími telefony jsou Redmi Note 7, Huawei P20 lite a Redmi 4X,“ uvádí Tomáš Reytt a dodává „Jsme rádi, že se klienti zajímají o nejnovější trendy, a i nadále budeme reagovat na jejich potřeby.“

 

O mBank

mBank je dynamická digitální banka působící na českém a slovenském trhu od roku 2007. Na český trh přišla jako první nízkonákladová banka nové generace. Během dvanácti let se pro ni rozhodlo téměř 650 000 klientů. Díky praktické mobilní aplikaci mohou mít zákazníci mBank svou banku kdykoliv po ruce a jednoduše tak vyřešit vše, co potřebují. Mateřská polská společnost mBank spadá pod německou skupinu Commerzbank. V roce 2019 mBank zvítězila v obou hlavních kategoriích ankety veřejnosti soutěže Zlatá koruna. V soutěži Finparáda – Finanční produkt roku 2019 se stala vítězem dvou kategorií: Bankovní osobní účty a Spotřebitelské neúčelové úvěry; v dalších dvou kategoriích se umístila na stupních vítězů. Z udílení výročních cen Mastercard Awards 2019 si odnesla ocenění Innovations.

 

Pro více informací kontaktujte:

 

Štěpán Dlouhý
Account Director
Stance Communications, s.r.o.

Jungmannova 750/34, 110 00 Praha 1
Tel.: +420 602 685 131, +420 224 810 809
E-mail: mbank@stance.cz