Zájem klientů mBank o platby nositelnými zařízeními stoupá. Banka jim jde naproti spuštěním Xiaomi Pay
Praha, 15. února 2022 – Počet klientů mBank, kteří provádějí transakce prostřednictvím nositelných zařízení, se během roku 2021 zvýšil o 50 %. Podíl těch, kteří platí pomocí mobilního telefonu, vzrostl o 25 % a množství klientů platících pouze klasickou plastovou kartou se dokonce o 9 % snížilo. Vyplynulo to z dat digitální banky mBank, která jako jedna z prvních v Česku ve spolupráci se společností Mastercard svým klientům nedávno umožnila využívat službu Xiaomi Pay pomocí náramku Mi Smart Band 6 NFC. Filozofií mBank je totiž naplňovat potřeby svých klientů a být v bankovních inovacích vždy o krok napřed. Data potvrzují, že právě platby nositelnou elektronikou jsou mezi klienty momentálním trendem.
Od listopadu minulého roku mohou klienti mBank platit už i prostřednictvím Xiaomi Pay. Stačí jim k tomu náramek Xiaomi Mi Smart Band 6 NFC, který je mezi klienty oblíbený díky jeho chytrým funkcím, jako je například monitorování sportovních aktivit, spánku či celkového zdraví, a také pro jeho cenovou dostupnost. Do portfolia dlouhodobě fungujících moderních platebních služeb Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay a Fitbit Pay tak klientům přibyla další alternativa, jak platbu uskutečnit pohodlně, rychle, jednoduše a bezpečně. Právě to jsou totiž atributy, které klienti při platbách nositelnými zařízeními nejvíce oceňují.
„Nejvyšší podíl klientů mBank, kteří k platbám využívají nositelná zařízení, je ve věkové kategorii 27 až 36 let s bydlištěm v Praze, kde se toto číslo blíží 7 %. Celkově ve využívání tohoto typu plateb převažují muži nad ženami, a to v poměru 60:40. Zajímavostí je, že ve skupině 19 až 26 let je poměr mužů a žen téměř vyrovnaný, s přibývajícím věkem se ale výrazně mění ve prospěch mužů. Ve věkové kategorii 57 až 66 let je to již 67:33,“ upřesňuje Michal Staněk, produktový manažer platebních karet mBank.
Kde klienti mBank nositelnými zařízeními nakupují nejčastěji?
Rozdíl v platbách plastovou kartou a nositelnou elektronikou u nejčastěji zastoupených obchodníků je vidět zejména ve dvou kategoriích. Porovnání dvaceti nejzastoupenějších obchodníků ukázalo, že při platbách hodinkami nebo náramky se na prvních příčkách objevují hobby markety a čerpací stanice. To je možné vysvětlit převahou uživatelů – mužů, kteří právě tyto obchody navštěvují ve vyšší míře.
V případě plastové karty klienti mBank utratí v průměru částku 531 Kč, zatímco se Xiaomi Pay aktuálně realizují platbu ve výši přibližně 364 Kč. „V porovnání s jinými druhy plateb je průměrná částka utracená nositelnou elektronikou nižší. Z toho vyplývá, že klienti tento způsob platby využívají častěji pro platbu nižších sum, v jejichž případě některé konzervativnější skupiny stále volí spíše hotovost,“ dodává Michal Staněk.
mBank je moderní digitální banka, která podporuje inovativní přístupy i technologie a svým klientům se snaží přinášet ta nejjednodušší řešení. I to je jeden z důvodů, proč se drží na prvních příčkách v zavádění nových technologických vychytávek, jako jsou například platby mobilem či nositelnou elektronikou.
O mBank
mBank je dynamická digitální banka působící na českém a slovenském trhu od roku 2007. Na český trh přišla jako první nízkonákladová banka nové generace. Během čtrnácti let se pro ni rozhodlo víc než 700 000 klientů. Díky praktické mobilní aplikaci mohou mít zákazníci mBank svou banku kdykoliv po ruce a jednoduše tak vyřešit vše, co potřebují. Mateřská polská společnost mBank spadá pod německou skupinu Commerzbank. V soutěži Finparáda – Finanční produkt roku 2021 se mBank umístila na stupínku vítězů ve dvou kategoriích: druhé místo získala v kategorii Spotřebitelské neúčelové úvěry a třetí místo v kategorii Bankovní účty pro fyzické osoby podnikatele.
Pro více informací kontaktujte:
Kristýna Dolejšová
Account Manager
Stance Communications, s.r.o.
Jungmannova 750/34, 110 00 Praha 1
Tel.: +420 602 141 313, +420 224 810 809
E-mail: mbank@stance.cz