Virtuální ordinace: Lékařská péče pohodlně z domova i dovolené
Virtuální ordinace, která je od června minulého roku pro klienty BNP Paribas Cardif Pojišťovny dostupná 24 hodin denně, může zachránit nejen dovolenou, ale i obyčejný den. Z praxe totiž vyplývá, že 7 z 10 případů zdravotních obtíží lze vyřešit prostřednictvím on-line lékaře.
Pokud se vy nebo někdo z vaší rodiny necítí dobře či má zdravotní potíže, postačí, když z nabídky aplikace vybere své příznaky, formou dotazníku odpoví na doplňující otázky a následně o sobě vyplní několik základních údajů. Ovládání je velmi intuitivní a detailní výběr symptomů zajistí co nejpřesnější výsledek. Následně se můžete poradit s lékařem, který vám může vydat e‑recept na potřebné léky nebo vystavit žádanku ke specialistovi – to je Virtuální ordinace ve zkratce. Na on-line lékaře se lze obrátit při potížích s migrénou, bolestí v krku, zánětem močových cest, kožním onemocněním, popáleninami, zažívacími obtížemi či problémy se spánkem. „Virtuální ordinace je úžasný nástroj, jak ušetřit nejen mnoho času, ale mnohdy i nervů. Pomocí odpovědí na krátké otázky zjistí nemocný či jeho blízká osoba pravděpodobnou příčinu svých zdravotních obtíží a může tak zajistit jejich včasnou léčbu. Pokud se klient nachází na území České republiky, obdrží v případě potřeby i e-recept,“ říká Martin Steiner, obchodní ředitel BNP Paribas Cardif Pojišťovny.
BNP Paribas Cardif Pojišťovna zjistila prostřednictvím obsáhlého průzkumu, který pro ni na přelomu let 2022 a 2023 realizovala agentura g82, že on-line konzultace s lékařem by lidé nejvíce využili právě při zdravotních obtížích v zahraničí nebo mimo pracovní dobu svého praktického lékaře, aby nemuseli na pohotovost.
Další neodmyslitelnou výhodou Virtuální ordinace je možnost léčit se nejen z pohodlí domova, ale například i z dovolené v zahraničí. Užitečná může být především konzultace při výběru vhodného medikamentu. I nejčastěji používané léky totiž mívají v zahraniční zcela odlišné názvy. Díky Virtuální ordinaci se můžete dozvědět, po jaké účinné látce léčiva se v lékárně poohlédnout.
Zároveň je při on-line konzultaci kladen velký důraz na bezpečnost a celá komunikace je šifrovaná. Klient se tak nemusí obávat položit lékaři i choulostivější dotazy spojené se svým zdravotním stavem. Zdraví klientů je na prvním místě, z toho důvodu nelze on-line vyšetřovat těhotné ženy, předepisovat hypnotika, opiáty či anxiolytika nebo provádět předoperační a stomatologická vyšetření.
„Virtuální ordinaci mohou využívat i rodinní příslušníci klienta. Osobně velmi oceňuji možnost telefonicky prodiskutovat s lékařem zdravotní stav dítěte a nechat si poradit nejlepší a nejbezpečnější postup léčby. Kontakt na dětského doktora byl přidán přímo na hlavní stránku Virtuální ordinace. A navíc je pediatr dostupný non-stop,“ dodává Martin Steiner z BNP Paribas Cardif Pojišťovny.