Poradna BNP Paribas Cardif Pojišťovny: Pojištěná domácnost: Na co při jarním úklidu nezapomenout?

Poradna BNP Paribas Cardif Pojišťovny: Pojištěná domácnost: Na co při jarním úklidu nezapomenout?

BNP Paribas Cardif Pojišťovna
7. May 2025

Jaro je tradičně obdobím obnovy a úklidu. Pokud se letos chystáte na velké třídění a čištění, nezapomeňte si udělat pořádek i ve svých pojistných smlouvách. Zatímco myjeme okna a třídíme šatník, často přehlížíme zásadní součást našeho majetku – pojištění domácnosti. Na co se při jeho revizi zaměřit, radí Martin Pejsar, ředitel produktu a marketingu BNP Paribas Cardif Pojišťovny.


Představte si, že byste svůj byt obrátili vzhůru nohama. Vše, co by vypadlo – nábytek, elektronika, oblečení, sportovní vybavení – spadá pod pojištění domácnosti. Na rozdíl od pojištění nemovitosti, které kryje samotnou stavbu, pojištění domácnosti chrání to, co dělá váš domov skutečně vaším.

Přestože se škody v domácnostech dějí denně, mnoho Čechů nemá pojištění domácnosti vůbec, nebo mají smlouvy, které neodpovídají aktuální hodnotě jejich majetku. Podle BNP Paribas Cardif indexu jistoty má pojištění domácnosti sjednáno 55 % Čechů, přičemž domácnost i nemovitost si pojistili častěji lidé starší 45 let, a naopak méně často mladí lidé do 34 let.

Základem je domácnost vůbec pojistit. Pokud již pojištění máte, nezapomeňte na jeho pravidelnou revizi. Neaktualizovaná smlouva může totiž znamenat, že v případě škody nedostanete dostatek prostředků na opravu nebo nákup nového vybavení. Například pokud máte domácnost pojištěnou na 1 milion korun, ale její skutečná hodnota je 4 miliony, při totální škodě byste mohli obdržet pouze 250 tisíc korun, což by vám jen stěží stačilo na pokrytí škod.

V praxi nejčastěji řešíme škody spojené s vodou, ať už jde o havárie vodovodního potrubí, nebo o únik z akvária, časté jsou také poruchy elektrických a plynových rozvodů. Významnou část pojistných událostí tvoří škody způsobené přírodními živly, nejčastěji povodně, požáry či vichřice, a v neposlední řadě také krádeže či vandalismus. Klienti také často využívají s pojištěním spojené asistenční služby – např. pomoc zámečníka.

Jarní úklid je tak ideální příležitostí k revizi vašich pojistných smluv. Stejně jako třídíte oblečení a vyhazujete nepotřebné věci, projděte si i své pojistné dokumenty. Zkontrolujte, zda vaše pojištění odpovídá aktuální hodnotě vašeho majetku a zda zahrnuje všechna potřebná rizika. Nezapomeňte také na digitalizaci dokumentů – uložení smluv a účtenek do bezpečného digitálního úložiště vám v případě potřeby usnadní řešení škod.

Pokud se přece jen ocitnete v situaci, kdy budete muset pojistnou událost řešit, správně nastavená pojistka vám ušetří čas i starosti: komunikace s pojišťovnou bude jednodušší, vaše domácnost bude odpovídajícím způsobem oceněna a vy obdržíte férové plnění, které vám umožní co nejdříve vrátit domov do původního stavu.

Odpovídá: Martin Pejsar, ředitel produktu a marketingu BNP Paribas Cardif Pojišťovny

 

O BNP Paribas Cardif Pojišťovně

BNP Paribas Cardif Pojišťovna vstoupila na český trh v roce 1996 jako první pojišťovna specializovaná na pojištění schopnosti splácet finanční závazky v oblasti bankopojištění. Již 29 let poskytuje produkty a služby, které klientům zajistí pocit bezpečí a jistoty v neočekávaných a těžkých životních situacích. Kromě již zmíněného pojištění schopnosti splácet finanční závazek nabízí například pojištění internetových rizik, platebních prostředků a osobních věcí, pravidelných výdajů, prodloužené záruky, nahodilého poškození a krádeže, domácnosti či úrazové pojištění. Patří do renomované finanční skupiny BNP Paribas, jejíž součástí je i BNP Paribas Cardif, 100% vlastník BNP Paribas Cardif Pojišťovny. V soutěži Finparáda – Finanční produkt roku 2024 obsadila v kategorii Pojištění schopnosti splácet spotřebitelský úvěr druhou a třetí příčku. Bodovala i v kategorii Pojištění schopnosti splácet hypoteční úvěr, kde rovněž získala druhé a třetí místo. V roce 2023 se BNP Paribas Cardif Pojišťovna umístila na 3. místě v soutěži Mastercard Banka roku, a to v kategorii Zodpovědná pojišťovna. Více na www.cardif.cz.

 

Kontakt pro média:

Alena Šopov

Brand & Communication Manager

BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s.

Boudníkova 2506/1, 180 00 Praha 8

Tel.: +420 773 632 270

E-mail: alena.sopov@cardif.com

 

Jana Kokešová
Account Manager
Stance Communications, s.r.o.

Jungmannova 750/34, 110 00 Praha 1
Tel.: +420 602 434 733
E-mail: jana.kokesova@stance.cz

Gallery for download

File for download (0.24 MB)
Privacy settings and   cookies

The website uses cookies   to provide services, personalize ads and analyze traffic.

By selecting the following, you agree to the use of cookies and the use of data about your behavior on the website to display targeted   ads.

More information and settings