Voda je nejčastější letní nepřítel mobilních telefonů. Jak předcházet problémům a finančním ztrátám?

BNP Paribas Cardif Pojišťovna
7. July 2022

Utopení je nejčastější letní nehodou, která vede k poškození nebo zničení mobilního telefonu. S problémy, které způsobuje rozbití, utopení nebo krádež telefonu, má přitom osobní zkušenost 65 % Čechů. A nejedná se o levnou záležitost, průměrná cena opravy totiž činí 4 300 Kč, říkají data BNP Paribas Cardif Pojišťovny. Jak se problémům a finančním ztrátám vyhnout?


Každému z nás občas smartphone spadne na zem, jehož následkem je pak rozbitý displej. V letních měsících však mezi nehodami mobilů jednoznačně dominuje utopení, kterému lze předejít používáním voděodolného pouzdra.

 

„Při užívání si odpočinku u vody lidé velmi snadno zapomenou na to, že si telefon zastrčili do kapsy plavek. Když se pak vrhnou do vody, je už na záchranu pozdě. V našich statistikách vidíme, že téměř 65 % Čechů zažilo nepříjemnost v podobě rozbití, utopení nebo krádeže telefonu. V letních měsících je nejčastější příčinou poškození telefonu právě voda,“ říká Martin Pejsar z BNP Paribas Cardif Pojišťovny.

 

Většinou se při utopení telefonu jedná o nepozornost při telefonování u bazénu nebo na pláži, případně při nastupování do lodě či raftu. U telefonu po jeho nechtěném „vykoupání“ často dojde k rychlé oxidaci způsobené vlhkostí. Vysoká cena, kterou musí člověk za opravu nebo nový produkt zaplatit, a také čas, po který jsou bez telefonu, a tedy bez možnosti komunikovat, jsou pak pro jeho majitele nepříjemnou komplikací.

 

V souvislosti s vysokými počty zničených či odcizených telefonů dlouhodobě roste zájem o pojištění nahodilého poškození a odcizení křehkých a na rozbití náchylných mobilních zařízení. 90 % poškození telefonu většinou končí poškozením displeje, jehož oprava je nákladná.

 

„Nejvíce si přitom lidé pojišťují přístroje ve střední cenové kategorii v hodnotě do 7 000 Kč. Pojištění jim pak kryje opravu telefonu, kterou v naprosté většině případů zvládáme zajistit do 3 pracovních dní od odevzdání poškozeného zařízení kurýrovi. Pokud přístroj nelze opravit, jeho oprava se nevyplatí nebo dojde k odcizení telefonu, zákazník získá přístroj nový. Pojištění kryje také události, které se stanou při cestách do zahraničí,“ doplňuje Martin Pejsar z BNP Paribas Cardif Pojišťovny.

Privacy settings and   cookies

The website uses cookies   to provide services, personalize ads and analyze traffic.

By selecting the following, you agree to the use of cookies and the use of data about your behavior on the website to display targeted   ads.

More information and settings